Vnitřní řád
dle zákona č. 372/2011Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování (dále jen zákon)
Objednávání pacientů
- Pacienti se objednávají SMS zprávou nebo e-mailem.
- Objednání akutních pacientů je po telefonické dohodě (pacient napíše SMS zprávu a v přiměřené době ordinace zavolá zpět a domluví se termín případného ošetření).
Dodržování data a času objednání
- V případě, že se pacient dostaví s více než pětiminutovým zpožděním, může být ošetření odmítnuto, aby nedošlo k narušení časů vyšetření ostatních pacientů. Do čekárny je vhodné přicházet s přiměřenou časovou rezervou.
- Jestliže se pacient nedostaví na objednaný termín bez omluvy, uhradí storno poplatek dle ceníku.
- V odůvodněných případech nemusí být dohodnutý čas ošetření ordinací dodržen. Jedná se například o nutné ošetření akutního pacienta nebo neplánované prodloužení ošetření předchozího pacienta.
Pravidla v čekárně a ordinaci
- Po vstupu do čekárny použijí pacienti návleky.
- Pacienti v čekárně nenechávají své věci bez dozoru.
- Do čekárny nemají přístup zvířata.
- Bez souhlasu personálu nelze v ordinaci pořizovat video či audio záznamy.
Slušné, ohleduplné chování
- Pacienti mají povinnost dodržovat zásady slušného a bezpečného chování při kontaktu s personálem ordinace. Porušení zásad slušného chování zejména znamená: agresivita, zvyšování hlasu, nedůstojná komunikace vůči personálu, vulgarity a vyhrožování.
- Pacienti mají povinnost se chovat ohleduplně a s opatrností k vybavení ordinace.
Ukončení poskytování zdravotních služeb
Důvody jsou uvedeny v § 48 zákona. Uvádíme nejrelevantnější:
- pacient se neřídí vnitřním řádem (zejména ustanovení uvedená v oddílu Slušné, ohleduplné chování),
- pacient závažným způsobem omezuje práva ostatních pacientů,
- pacient úmyslně a soustavně nedodržuje navržený individuální léčebný postup.
Další ustanovení
- Pravidla pro podávání stížností se řídí § 93 zákona.
- Další povinnosti pacienta jsou uvedeny v § 41 zákona.
Vnitřní řád je platný od 1. 3. 2022